Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięWskażnik spalania
Moderatorzy: Jacek Bogusz, Moderatorzy
Wskażnik spalania
Witam wszystkich zrobiłem sobje termometr do samochodu na lcd i przy okazji ma pokazywać chwilowe spalanie no właśnie tylko mam problem z kąd wziąć sygnał o spalaniu myślałem żeby wykożystać sygnał o dtwarciu wtrysku ale na niskich obrtotach sygnał jest długa a na wysokich krutki wjec trzega jeszcze sygnał o obrotach wjec z tego rezygnuje może ma ktoś jakis pomysł jak to zrealizować auto to ford focus 1,8TDDI.
W dawnych, dobrych, socjalistycznych czasach do tego celu używalo się wakuometru, czyli miernika podciśnienia w kanale dolotowym. Im większe podciśnienie, (zamknięta przepustnica), tym mniejsze spalanie.
Samochodowy wakuometr dziala na zasadzie odkształcania się zakrzywionej zaślepionej rurki, której poruszający się pod wpływem doprowadzonego podciśnienia koniec napędza wskazówkę.
W kanale dolotowym, tuż za gażnikiem należało wywiercić otwór i zamontować końcówkę do podłaczenia weżyka (zwykła rurka plastykowa), drugi koniec rurki łaczy się do wakuometru, i to cała filozofia. Oszczędna jazda polegała na tym, aby uzyskać jak największe wychylenie wskazówki wakuometru. Z mojej praktyki powiem, że to urządzonko bardzo dobrze zdawało egzamin w dwóch kolejnych samochodach. Obecnie poruszam się Octavią, i ten problem "zalatwia" komputer pokładowy.
Samochodowy wakuometr dziala na zasadzie odkształcania się zakrzywionej zaślepionej rurki, której poruszający się pod wpływem doprowadzonego podciśnienia koniec napędza wskazówkę.
W kanale dolotowym, tuż za gażnikiem należało wywiercić otwór i zamontować końcówkę do podłaczenia weżyka (zwykła rurka plastykowa), drugi koniec rurki łaczy się do wakuometru, i to cała filozofia. Oszczędna jazda polegała na tym, aby uzyskać jak największe wychylenie wskazówki wakuometru. Z mojej praktyki powiem, że to urządzonko bardzo dobrze zdawało egzamin w dwóch kolejnych samochodach. Obecnie poruszam się Octavią, i ten problem "zalatwia" komputer pokładowy.
Masz racje kolego czytałem o tym rozwjązaniu.Problem w tym że to diesel a tam podciśnienia niema bo terz brak jest przepustnicy.Ale za to jest coś takiego jak czujnik cisnienia w kolektoże dolotowym może z niego wziąść sygnał druga możliwość to zamontowanie dwuch przepływomierzy na przewodach paliwowych przepływomierze takie miały trabanty wartburgi ale szukałem takiego elementu i nic ciężko to znaleść i tzecia możliwość pomiar ciśnienia na przewodach paliwa jak myślicie co bendzie najlepsze mi najbardziej podoba sie pomysł z przepływomierzami ale trudno je nabyć?
-
- -
- Posty: 375
- Rejestracja: 13 sie 2003, o 14:03
- Lokalizacja: Kraków
A jakiś przepływomierz na przewodzie paliwowym? Na forum przyjaznym inaczej znalazłem przykład: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 040#737040
U mie to nie ma sygnału bezpośrednio z wtrysków tylko jest kabelek wychodzący z pompy kturego sygnał jest proporcjonalny z długością otfarcia wtrysku pozatym trzeba brać sygnał o obrotach i wpinać sie pod rurzne czujnoki a ja nie chce za bardzo ingerować w tą elektronike samochodu.Sprawdzałem ten czujnik ciśnienia i to jest to idealny sygnałek jak silnik nie pracuje jest 1,5V praca na biegu jałowym 1,6V jak tak sie jedzie 100km/h to jest 2,5V po puszczeniu gazu spada na 1,6V wjęc z tamtąd nadaje sie idealnie teraz tylko potrzebne mi napięcie z czujnika prędkości.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 243 gości