Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Wyłącznik przeciążeniowy 12 V silnika DC

vianooo
-
-
Posty: 3
Rejestracja: 3 lip 2018, o 15:08
Lokalizacja: Kraków

Wyłącznik przeciążeniowy 12 V silnika DC

Postautor: vianooo » 3 lip 2018, o 15:18

Witam serdecznie.
Jestem świeżakiem na forum i w tematyce elektroniki ale mam pewien problem i pytanie zarazem.
Do busów zamontowałem stopnie wejściowe firmy Thule które elektrycznie się wysuwają (kasety), problem polega na tym żeby nie trzeba było wyłącznikiem wysuwać i wsuwać stopnia tylko aby sterowały nim otwarcie i zamknięcie drzwi.
Ze stopnia wychodzą 3 kable, + odsuwanie, + zasuwanie, - masa
Chciał bym aby stopniem sterowała masa (wyłącznik krańcowy na ramie drzwi).
Teraz pytanie czy mogę zastosować wyłącznik przeciążeniowy który znalazłem w internecie dokładnie: Nadprądowy wyłącznik silnika DC, AVT1623 https://sklep.avt.pl/avt1623.html
Jeśli tak to prosił bym o wytłumaczenie jak go podłączyć. Z góry dzięki za odzew.

vianooo
-
-
Posty: 3
Rejestracja: 3 lip 2018, o 15:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Wyłącznik przeciążeniowy 12 V silnika DC

Postautor: vianooo » 4 lip 2018, o 13:45

Jeszcze kontynuując, czy ja dobrze myślę że tak to ma być podłączone?
Czy może po lewej gdzie wyłącznik zrobić mostek a po prawej masa stopnia podłączyć pod wyłącznik krańcowy??
Kurczę pomóżcie pliss :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Jacek Bogusz
-
-
Posty: 456
Rejestracja: 12 maja 2010, o 17:37
Lokalizacja: redakcja

Re: Wyłącznik przeciążeniowy 12 V silnika DC

Postautor: Jacek Bogusz » 11 lip 2018, o 05:36

Moim zdaniem to się nie uda. Gdyby w twoich stopniach było coś takiego, że wysuwanie lub wsuwanie odbywa się po zmianie polaryzacji, to ten modulik dałby radę. Tymczasem masz dwa wyjścia, na które trzeba podać napięcie. Moduł zmienia polaryzację napięcia na wyjściu, a nie przełącza dwa wyjścia, a to nijak pasuje do twojego urządzenia. Na wyjściu modułu trzeba by było dodać jakiś przełącznik, aby dopasować go do napędu twojego stopnia, albo w jakiś sposób (jeśli to możliwe) przełączyć silnik w samym stopniu. Niejasna jest też dla mnie funkcja krańcówki. Czy wysunięty stopień nie uniemożliwia zamknięcia drzwi? Bo jeśli tak, to przed zamknięciem drzwi należałoby wsunąć stopień, a więc stopień musiałby zostać schowany, zanim zadziała krańcówka.
Wydaje mi się, że sterowanie napędem stopnia najłatwiej byłoby wykonać na przekaźnikach, ale trzeba by było pobrać sygnał z przycisku otwierającego drzwi. Jeszcze łatwiej na jakimś miniaturowym PLC, ale to już trochę wytaczanie armaty na muchę ;)

vianooo
-
-
Posty: 3
Rejestracja: 3 lip 2018, o 15:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Wyłącznik przeciążeniowy 12 V silnika DC

Postautor: vianooo » 12 lip 2018, o 21:14

Chyba pomyliłem. Ze stopnia wychodzą 4 kable, dwa wysuwają i kolejne dwa zasuwają.
Krańcówka zamontowana na samochodzie powinna działać na zasadzie: gdy drzwi zaczynają się otwierać stopień się wysuwa, gdy się zaczynają zamykać to do momentu aż się nie domkną stopień jest otwarty i w momencie gdy drzwi dotykają krańcówki stopień się zasuwa.

Jeśli ten moduł jest zły to może zastosować wyłącznik przeciążeniowy podnoszenia szyb z jakiegoś samochodu? Wiem że w jedym samochodzie taki właśnie działa i jest ok ale nie wiem co to za wyłącznik i jak podłączone.

Wróć do „Kity AVT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości