![](/ext/avt/recent/styles/Subway/theme/images/okladki.png)
Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięUzupelnienia do projektu "komputer samochodowy" AVT434
Moderatorzy: Jacek Bogusz, Grzegorz Becker, procesorowiec, robertw, Moderatorzy
Uzupelnienia do projektu "komputer samochodowy" AV
Jestem autorem tego projektu.
Bede staral sie na biezaco odpowiadac na pytania i robic uzupelnienia.
Na razie troche o gazie :
Komputerek ten byl testowany na "zgazowanej" felicji. został podłaczony do wtryskiwacza.
Pokazuje zuzycie gazu, ale niestety mniej dokladnie niz benzyny. Jednak w/g opinii uzytkownika dokladnosc jest o "niebo " lepsza niz wskaznika dodanego do instalacji gazowej.
Dostaje wiele maili z pytaniem gdzie kupic procesor do tego projektu:
Odpowiadam ja kupilem w sklepie internetowym firmy Alfine www.alfine.pl
Zaprogramowac niestety trzeba samemu, ale jest to bardzo proste.
Wystarczy tylko jakis max232 i program sciagniety ze strony:
ftp://ftp.analog.com/pub/www/technology ... d_v6_7.exe
Zeby bylo latwiej wszystkie nowe wersje programow beda pojawialy sie w tym poscie.
Zalaczniki widoczne sa tylko dla zalogowanych.
Wszystkie zmiany i sposob ich dzialania sa opisane w plikach tekstowych razem z plikami HEX
nowe zmiany w wersji 4v49 (jak na razie wersja 5.0 nie updatowana i chyba juz nie bedzie)
- jako ze chyba nastapia zmiany w przepisach o jezdzie caly rok z zapalonymi swiatlami mijania dodaje nowa opcje gdzie mozna ustawic miesiac rozpoczecia wlaczania swiatel
i miesiac wylaczania swiatel - tak na wszelki wypadek
- do tej pory bylo miesiac wlaczania swiatel=10, miesiac wylaczania swiatel=2 (od poczatku nastepnego miesiaca swiatla uznaje sie za wylaczone)
- po ustawieniu miesieca wlaczania na 0 i miesiaca wylaczania na 13 komputerek uznaje ze swiatla musza byc zawsze wlaczone
- dodatkowy ekran z wypisywaniem czasu otwarcia wtryskiwacza (podobno pomocne przy diagnostyce LPG)
- powiadamianie o ustawionej dacie przegladu obowiazkowego. Gdy data zawiera miesiac lub dzien rowny 0 powiadomienie jest wylaczone.
ustawiamy dzien i miesiac przegladu oraz ilosc dni (max do 15) kiedy powiadomienie bedzie aktywne.
Powiadomienie pojawi sie zawsze po przekreceniu kluczyka w stacyjce (tylko przy rozpoczynaniu trasy) do czasu skasowania
przez nacisniecie klawisza DOL w czasie ogladania ekranu 0 (pojawi sie krotkie pikniecie potwierdzenia)
Z uwagi na uproszczony sposob liczenia ilosci dni od wpisanej daty przegladu wystepuja 2 niedogodnosci :
-- moze wystapic przypadek ze zamiast ustawionych np 7 dni bedzie sygnalizacja w zaleznosci od ilosci dni w miesiacu tylko przez 4 lub 6 dni
-- Jezeli data przegladu + ilosc dni sygnalizacji przechodzi przez 1 stycznia to sygnalizacja wystapi tylko od wpisanej daty przegladu do 31 grudnia
A.... i wrzucilem tez wersje dla N6610 bo paru ludzi pokusilo sie o zrobienie takich wersji i udalo sie im.
Sa oczywiscie 2 wersje dla sterownika EPSON i PHILIPS. Przypuszczalny sposob rozroznienia tych wyswietlaczy : Philips ma duze punkty lutownicze pod naklejka.
nowe zmiany w wersji 4v50: (wersje dla N5110, N6610, S65 ,4x20):
- dodano pomiar czasu przyspieszenia na ustawionym dystansie np 1/4 mili
* w menu mozliwosc ustawienia dystansu od 1...999 m
* na ekranie biezaca wartosc, ostatnia wartosc i minimalny osiagniety czas ktory zapisywany jest w pamieci nieulotnej
* przy ogladaniu tego ekranu mozliwosc skasowania rekordu poprzez dlugie przytrzymanie klawisza ESC
* zmiana dystansu powoduje wyzerownie minimalnej wartosci czasu
- dodano mozliwosc podlaczenia 4 czujnikow temperatury oraz ich skonfigurowania. Odczyt temperatury dwoch dodatkowych czujnikow (dodat1 i dodat2)
na dodatkowym ostatnim ekranie
UWAGA przy zastosowaniu wiecej niz 2 czujnikow MUSI BYC ZAMONTOWANY UKLAD ZASILANIA LINII 1WIRE czyli T4, R44,R45
- zmodywikowany zostal sposob liczenia dystansu do przejechania na paliwie pozostalym w baku
do obliczen zasiegu jest wyznaczana specjalna srednia z ostatnich 10s jazdy pod pewnymi warunkami
zalozenia:
* srednie spalania do tego obliczenia jest licznone z ostatnich jako srednia 10 ostatnich wartosci chwilowego spalania
* jezeli hamujemy silnikiem i spalanie jest 0 to nie wchodzi do sredniej, czyli srednia pozostaje bez zmian
* do sredniej wchodza chwilowe spalania tylko gdy predkosc wieksza niz 5 km/h, czyli gdy stoimy srednia pozostaje bez zmian
* gdy rozpoczynamy trase i nie przejechalismy pewnego odcinka z predkoscia wieksza niz 5 km/h nie mozna okreslic sredniego spalania i w zwiazku
z tym zasiegu
- powyzsze spalanie srednie jest wyswietlane tylko na ekranie z bakiem
- obliczenia sredniego spalania w trasie pozostalo bez zmian i jest wyswietlane np. w 8 linijce na ekranie podstawowym oraz na ekranie z dodatkowymi
parametrami trasy
- dla wersji gazowej powyzsze obliczenia sa prowadzone odobno dla benzyny i LPG
* poszczegolne zasiegi dla LPG i benzyny widac na odpowiednich ekranach z bakami
* w konfigurowalnych 2 linjkach wyswietlacza podstawowego widac stan baku i zasieg paliwa na ktorym obecnie jedziemy (literka l w negatywie - benzyna)
- w wersji gazowej pojawiaja sie 2 osobne zbiorniki dla LPG i benzyny.
* pojawia sie dodatkowy ekran z bakiem benzyny gdzie mozna go zatankowac do pelna trzymajac dlugo klawisz ESC tak jak bylo dotych czas z LPG
* w menu pojawia sie mozliwosc ustawienia pojemnosci baku benzynowego
- pojawia sie akustyczna sygnalizacja rezerwy z mozliwoscia jej wylaczenia w menu rezerwy (osobno dla kazdej rezerwy)
* sygnal pojawia sie w momencie przekrecenia kluczyka w stacyjce
* sygnal pojawia sie w czasie jazdy w momencie osiagniecia rezerwy
- pojawia sie mozliwosc wlaczania/wylaczania niektorych pelnych ekranow
* ekran1 - parametry trasy pisane duza czcionka (byl w poprzednich wersjach jako osobne menu)
* ekran2 - dodatkowe parametry tras (byl w poprzednich wersjach dla S65 jako osobne menu)
* ekran5 (w wersji LPG ekran6) - ekran z czasami przyspieszen
* ekran6 (w wersji LPG ekran7) - ekran z czasem przebycia dystansu
* ekran7 (w wersji LPG ekran8) - ekran serwisowy/dodatkowych temperatur
Nowe zmiany w wersji 4v51 :
- w wersjach S65 i N6610, gdy napiecie akumulatora jest mniejsze niz ustawiona w menu wartosc progu, wtedy wartosc napiecia jest wyswietlana w kolorze czerwonym.
W wersji N5110 napiecie jest wyswietlane w negatywie.Moze to sygnalizowacnp. brak ladowania
* dodano mozliwosc ustawienia progu napiecia w menu
- usunieto mruganie napisu REZ
- usunieto kwadracik znaczacy ekran 0
- poprawiono liczenie czasu wtrysku (byl zanizony 2 krotnie)
- usunieto wyswietlanie setnych czesci spalania chwilowego
- dodano mozliwosc konfiguracji na jakiej podstawie liczony jest zasieg jazdy z baku w menu
* jezeli czas jest rowny 0 zasieg liczony jest ze sredniej trasy (tak jak to bylo do wersji 4.49)
* jezeli czas jest rozny od 0 zasieg liczony jest z ostatnich 16 sekund wartosci chwilowej i wyswietlany co ustawiony czas (zalecane ustawienie 1..16)
- w wersji S65 i N6610 dodano na ekranach z bakami informacje (na zielono) jaka droge przejechalismy na danym paliwie od ostatniego tankowania
lub ostatniego kasowania i jaka jest srednie spalanie od ostatniego tankowania.
W wersji N5110 mozna te wartosci kasowac, ale widac je tylko na ekranie 4 (w wersji LPG uzupelniono ekran 4 o calkowita droge przejechana na benzynie)
* po tankowaniu na tym ekranie jest mozliwosc skasowania dystansu i spalonego paliwa
jezeli w czasie 4 sekund ponownie wcisnie sie ESC.Widac licznik czasu kiedy jest mozliwosc skasowania w prawym gornym rogu
a napisy zmieniaja kolor na czerwony na ten czas.
* ta funkcjonalnosc jest oparta na licznikach calkowitych z ekranu4 (w wersji LPG ekran5)
* ta funkcjonalnosc nie dziala jezeli jest wlaczana kalibracja jakiegokolwiek wspolczynnika
* kasowanie mozna przeprowadzic tak jak bylo dotychczas na ekranie 4 z tym ze w wersji LPG na
na ekranie 4 kasowane sa jednoczesnie wartosci dla LPG i benzyny a na ekranach z bakami mozna
skasowac je odzielnie
Nowe zmiany w wersji 4v52
- wyczyszczenie smieci na ekranie podstawowym
- wersja jezykowa wybierana z menu polski / english
- wykres graficzne spalania chwilowego - dodatkowy ekran - DO PRAWIDLOWEJ PRACY KONIECZNA KONFIGURACJA W MENU
* mozliwosc ustawienia wykres slupkowy(slupek jednopikselowy)/punktowy
* mozliwosc ustawienia skali Y (max L/100km)
* mozliwosc ustawienia skali X - co ile sekund ma byc rysowany slupek jednopikselowy/punkt
* linie przerywane co 5l/100km
* Niestety wykres nie do konca oddaje rzeczywistosc , bo co zrobic jak sie zatrzymujemy i spalanie jest w L/h a nie w L/100km ?
Na razie gdy stoimy pokazywana/dosumowywana jest wartosc spalania w l/h
* wartosci dla LPG i benzyny sa pokazywane identycznie na tym samym wykresie
* niestety procesor "ledwo dycha" w czasie rysowania tego wykresu i moga powstac sytuacje kiedy na koncu wykresu zostana "smieci".
Jest to spowodowane zabezpieczeniem aby rysownaie wykresu nie trwalo dluzej niz 1s. Przejscie na inny ekran i powrot do wykresu
spowoduje wyczyszczenie tych "smieci"
Nowe zmiany w wersji 4v53
- wersja RL4.53 /RLG4.53 (dla N5110) nie ma mozliwosci rysowania wykresu
- mozliwosc konfigurowania kolejnosci wyswietlania ekranow i blokowania ich wyswietlania
* opis ekranow dla wersji benzynowej
--- ekran1 - parametry trasy pisane duza czcionka
--- ekran2 - dodatkowe parametry tras
--- ekran3 - ekran z bakiem
--- ekran4 - ekran z dodatkowymi informacjami
--- ekran5 - ekran z czasami przyspieszen
--- ekran6 - ekran z czasem przebycia dystansu
--- ekran7 - ekran serwisowy/dodatkowych temperatur
--- ekran8 - ekran wykresu
* opis ekranow dla wersji LPG
--- ekran1 - parametry trasy pisane duza czcionka
--- ekran2 - dodatkowe parametry tras
--- ekran3 - ekran z bakiem LPG
--- ekran4 - ekran z bakiem benzyny
--- ekran5 - ekran z dodatkowymi informacjami
--- ekran6 - ekran z czasami przyspieszen
--- ekran7 - ekran z czasem przebycia dystansu
--- ekran8 - ekran serwisowy/dodatkowych temperatur
--- ekran9 - ekran wykresu
*np jezeli chcemy miec tylko ekran podstawowy i jako nastepny wykres to ustawiamy
wersja benzynowa wersja LPG
ekran1 8 ekran1 9
ekran2 wyl ekran2 wyl
ekran3 wyl ekran3 wyl
ekran4 wyl ekran4 wyl
ekran5 wyl ekran5 wyl
ekran6 wyl ekran6 wyl
ekran7 wyl ekran7 wyl
ekran8 wyl ekran8 wyl
ekran9 wyl
- bufor zapamietywania tras zostal zmniejszony do 249 rekordow
- dodano sygnalizacje serwisu olejowego po przekroczeniu ustawionej ilosci przejechanych kilometrow
* mozliwosc ustawienia w menu progu w zakresie od 1000..99000km
* wylaczenie tej funkcjonalnosci poprzez ustawienie progu na 0 km
* mozliwosc skasowania w menu przejechanego dystansu
- rezygnacja z ustawiania miesiaca wlaczenia i miesiaca wylaczenia swiatel, obecnie jest opcja korzystamy z przypomnienia o swiatlach lub nie
* dodano mozliwosc skonfigurowania wlaczenia sygnalizacji swiatel:
------ niezaleznie od predkosci
------ sygnalizacja po prekroczeniu 5km/h
- mozliwosc ustalenia wspolnego czasu samoczynnego kasowania sygnalizacji przegladu i przegladu olejowego (zeby nie trzeba bylo tego kasowac klawiszem) minimum 2s
- mozliwosc ustawienia trzech progow temperatury (po jednym dla czujnika) dla 2 czujnikow dodatkowych i temperatury zewnetrznej (gdzie kiedys bylo na stale 3 stopnie)
* sygnalizacja przekroczenia progu powyzej ustawionej temperatury przez wyswietlenie 1 lub 2 na czerwonym tle (lub na czarnym tle dla N5110) w linijce temperatury wewnetrznej
* sygnalizacja przekroczenia progu ponizej ustawionej temperatury przez wyswietlenie temperatury zewnetrznej na czerwono (lub na czarnym tle dla N5110) - tak jak
bylo w poprzednich wersjach
* w celu wylaczenia sygnalizowania przekroczenia progow nalezy wpisac
-- dla temp zewnetrznej -99 stopni
-- dla temp dodat1 99 stopni
-- dla temp dodat2 99 stopni
Nowe zmiany w wersji 4v54
- poprawiono drobny blad konfiguracji ekranow
- zmieniono brzmienie sygnalu ostrzegawczego dla nie wlaczonych swiatel, serwisu olejowego i przegladu
Nowe zmiany w wersji 4v55
- poprawiono drobny blad przy wyznaczaniu momentu serwisu olejowego
- dodano wyswietlanie pozostalego przebiegu do serwisu olejowego na ekranie odliczania czasu do zakonczenia danej trasy
-- dodatkowe 2 plusy "++" oznaczaja przebieg ponad wyznaczony serwis olejowy
-- przy wylaczonym serwisie olejowym informacja nie jest wyswietlana
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------I na tym chyba bedzie juz koniec przygody z komputerkiem na ADUC836----------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Darek
Bede staral sie na biezaco odpowiadac na pytania i robic uzupelnienia.
Na razie troche o gazie :
Komputerek ten byl testowany na "zgazowanej" felicji. został podłaczony do wtryskiwacza.
Pokazuje zuzycie gazu, ale niestety mniej dokladnie niz benzyny. Jednak w/g opinii uzytkownika dokladnosc jest o "niebo " lepsza niz wskaznika dodanego do instalacji gazowej.
Dostaje wiele maili z pytaniem gdzie kupic procesor do tego projektu:
Odpowiadam ja kupilem w sklepie internetowym firmy Alfine www.alfine.pl
Zaprogramowac niestety trzeba samemu, ale jest to bardzo proste.
Wystarczy tylko jakis max232 i program sciagniety ze strony:
ftp://ftp.analog.com/pub/www/technology ... d_v6_7.exe
Zeby bylo latwiej wszystkie nowe wersje programow beda pojawialy sie w tym poscie.
Zalaczniki widoczne sa tylko dla zalogowanych.
Wszystkie zmiany i sposob ich dzialania sa opisane w plikach tekstowych razem z plikami HEX
nowe zmiany w wersji 4v49 (jak na razie wersja 5.0 nie updatowana i chyba juz nie bedzie)
- jako ze chyba nastapia zmiany w przepisach o jezdzie caly rok z zapalonymi swiatlami mijania dodaje nowa opcje gdzie mozna ustawic miesiac rozpoczecia wlaczania swiatel
i miesiac wylaczania swiatel - tak na wszelki wypadek
- do tej pory bylo miesiac wlaczania swiatel=10, miesiac wylaczania swiatel=2 (od poczatku nastepnego miesiaca swiatla uznaje sie za wylaczone)
- po ustawieniu miesieca wlaczania na 0 i miesiaca wylaczania na 13 komputerek uznaje ze swiatla musza byc zawsze wlaczone
- dodatkowy ekran z wypisywaniem czasu otwarcia wtryskiwacza (podobno pomocne przy diagnostyce LPG)
- powiadamianie o ustawionej dacie przegladu obowiazkowego. Gdy data zawiera miesiac lub dzien rowny 0 powiadomienie jest wylaczone.
ustawiamy dzien i miesiac przegladu oraz ilosc dni (max do 15) kiedy powiadomienie bedzie aktywne.
Powiadomienie pojawi sie zawsze po przekreceniu kluczyka w stacyjce (tylko przy rozpoczynaniu trasy) do czasu skasowania
przez nacisniecie klawisza DOL w czasie ogladania ekranu 0 (pojawi sie krotkie pikniecie potwierdzenia)
Z uwagi na uproszczony sposob liczenia ilosci dni od wpisanej daty przegladu wystepuja 2 niedogodnosci :
-- moze wystapic przypadek ze zamiast ustawionych np 7 dni bedzie sygnalizacja w zaleznosci od ilosci dni w miesiacu tylko przez 4 lub 6 dni
-- Jezeli data przegladu + ilosc dni sygnalizacji przechodzi przez 1 stycznia to sygnalizacja wystapi tylko od wpisanej daty przegladu do 31 grudnia
A.... i wrzucilem tez wersje dla N6610 bo paru ludzi pokusilo sie o zrobienie takich wersji i udalo sie im.
Sa oczywiscie 2 wersje dla sterownika EPSON i PHILIPS. Przypuszczalny sposob rozroznienia tych wyswietlaczy : Philips ma duze punkty lutownicze pod naklejka.
nowe zmiany w wersji 4v50: (wersje dla N5110, N6610, S65 ,4x20):
- dodano pomiar czasu przyspieszenia na ustawionym dystansie np 1/4 mili
* w menu mozliwosc ustawienia dystansu od 1...999 m
* na ekranie biezaca wartosc, ostatnia wartosc i minimalny osiagniety czas ktory zapisywany jest w pamieci nieulotnej
* przy ogladaniu tego ekranu mozliwosc skasowania rekordu poprzez dlugie przytrzymanie klawisza ESC
* zmiana dystansu powoduje wyzerownie minimalnej wartosci czasu
- dodano mozliwosc podlaczenia 4 czujnikow temperatury oraz ich skonfigurowania. Odczyt temperatury dwoch dodatkowych czujnikow (dodat1 i dodat2)
na dodatkowym ostatnim ekranie
UWAGA przy zastosowaniu wiecej niz 2 czujnikow MUSI BYC ZAMONTOWANY UKLAD ZASILANIA LINII 1WIRE czyli T4, R44,R45
- zmodywikowany zostal sposob liczenia dystansu do przejechania na paliwie pozostalym w baku
do obliczen zasiegu jest wyznaczana specjalna srednia z ostatnich 10s jazdy pod pewnymi warunkami
zalozenia:
* srednie spalania do tego obliczenia jest licznone z ostatnich jako srednia 10 ostatnich wartosci chwilowego spalania
* jezeli hamujemy silnikiem i spalanie jest 0 to nie wchodzi do sredniej, czyli srednia pozostaje bez zmian
* do sredniej wchodza chwilowe spalania tylko gdy predkosc wieksza niz 5 km/h, czyli gdy stoimy srednia pozostaje bez zmian
* gdy rozpoczynamy trase i nie przejechalismy pewnego odcinka z predkoscia wieksza niz 5 km/h nie mozna okreslic sredniego spalania i w zwiazku
z tym zasiegu
- powyzsze spalanie srednie jest wyswietlane tylko na ekranie z bakiem
- obliczenia sredniego spalania w trasie pozostalo bez zmian i jest wyswietlane np. w 8 linijce na ekranie podstawowym oraz na ekranie z dodatkowymi
parametrami trasy
- dla wersji gazowej powyzsze obliczenia sa prowadzone odobno dla benzyny i LPG
* poszczegolne zasiegi dla LPG i benzyny widac na odpowiednich ekranach z bakami
* w konfigurowalnych 2 linjkach wyswietlacza podstawowego widac stan baku i zasieg paliwa na ktorym obecnie jedziemy (literka l w negatywie - benzyna)
- w wersji gazowej pojawiaja sie 2 osobne zbiorniki dla LPG i benzyny.
* pojawia sie dodatkowy ekran z bakiem benzyny gdzie mozna go zatankowac do pelna trzymajac dlugo klawisz ESC tak jak bylo dotych czas z LPG
* w menu pojawia sie mozliwosc ustawienia pojemnosci baku benzynowego
- pojawia sie akustyczna sygnalizacja rezerwy z mozliwoscia jej wylaczenia w menu rezerwy (osobno dla kazdej rezerwy)
* sygnal pojawia sie w momencie przekrecenia kluczyka w stacyjce
* sygnal pojawia sie w czasie jazdy w momencie osiagniecia rezerwy
- pojawia sie mozliwosc wlaczania/wylaczania niektorych pelnych ekranow
* ekran1 - parametry trasy pisane duza czcionka (byl w poprzednich wersjach jako osobne menu)
* ekran2 - dodatkowe parametry tras (byl w poprzednich wersjach dla S65 jako osobne menu)
* ekran5 (w wersji LPG ekran6) - ekran z czasami przyspieszen
* ekran6 (w wersji LPG ekran7) - ekran z czasem przebycia dystansu
* ekran7 (w wersji LPG ekran8) - ekran serwisowy/dodatkowych temperatur
Nowe zmiany w wersji 4v51 :
- w wersjach S65 i N6610, gdy napiecie akumulatora jest mniejsze niz ustawiona w menu wartosc progu, wtedy wartosc napiecia jest wyswietlana w kolorze czerwonym.
W wersji N5110 napiecie jest wyswietlane w negatywie.Moze to sygnalizowacnp. brak ladowania
* dodano mozliwosc ustawienia progu napiecia w menu
- usunieto mruganie napisu REZ
- usunieto kwadracik znaczacy ekran 0
- poprawiono liczenie czasu wtrysku (byl zanizony 2 krotnie)
- usunieto wyswietlanie setnych czesci spalania chwilowego
- dodano mozliwosc konfiguracji na jakiej podstawie liczony jest zasieg jazdy z baku w menu
* jezeli czas jest rowny 0 zasieg liczony jest ze sredniej trasy (tak jak to bylo do wersji 4.49)
* jezeli czas jest rozny od 0 zasieg liczony jest z ostatnich 16 sekund wartosci chwilowej i wyswietlany co ustawiony czas (zalecane ustawienie 1..16)
- w wersji S65 i N6610 dodano na ekranach z bakami informacje (na zielono) jaka droge przejechalismy na danym paliwie od ostatniego tankowania
lub ostatniego kasowania i jaka jest srednie spalanie od ostatniego tankowania.
W wersji N5110 mozna te wartosci kasowac, ale widac je tylko na ekranie 4 (w wersji LPG uzupelniono ekran 4 o calkowita droge przejechana na benzynie)
* po tankowaniu na tym ekranie jest mozliwosc skasowania dystansu i spalonego paliwa
jezeli w czasie 4 sekund ponownie wcisnie sie ESC.Widac licznik czasu kiedy jest mozliwosc skasowania w prawym gornym rogu
a napisy zmieniaja kolor na czerwony na ten czas.
* ta funkcjonalnosc jest oparta na licznikach calkowitych z ekranu4 (w wersji LPG ekran5)
* ta funkcjonalnosc nie dziala jezeli jest wlaczana kalibracja jakiegokolwiek wspolczynnika
* kasowanie mozna przeprowadzic tak jak bylo dotychczas na ekranie 4 z tym ze w wersji LPG na
na ekranie 4 kasowane sa jednoczesnie wartosci dla LPG i benzyny a na ekranach z bakami mozna
skasowac je odzielnie
Nowe zmiany w wersji 4v52
- wyczyszczenie smieci na ekranie podstawowym
- wersja jezykowa wybierana z menu polski / english
- wykres graficzne spalania chwilowego - dodatkowy ekran - DO PRAWIDLOWEJ PRACY KONIECZNA KONFIGURACJA W MENU
* mozliwosc ustawienia wykres slupkowy(slupek jednopikselowy)/punktowy
* mozliwosc ustawienia skali Y (max L/100km)
* mozliwosc ustawienia skali X - co ile sekund ma byc rysowany slupek jednopikselowy/punkt
* linie przerywane co 5l/100km
* Niestety wykres nie do konca oddaje rzeczywistosc , bo co zrobic jak sie zatrzymujemy i spalanie jest w L/h a nie w L/100km ?
Na razie gdy stoimy pokazywana/dosumowywana jest wartosc spalania w l/h
* wartosci dla LPG i benzyny sa pokazywane identycznie na tym samym wykresie
* niestety procesor "ledwo dycha" w czasie rysowania tego wykresu i moga powstac sytuacje kiedy na koncu wykresu zostana "smieci".
Jest to spowodowane zabezpieczeniem aby rysownaie wykresu nie trwalo dluzej niz 1s. Przejscie na inny ekran i powrot do wykresu
spowoduje wyczyszczenie tych "smieci"
Nowe zmiany w wersji 4v53
- wersja RL4.53 /RLG4.53 (dla N5110) nie ma mozliwosci rysowania wykresu
- mozliwosc konfigurowania kolejnosci wyswietlania ekranow i blokowania ich wyswietlania
* opis ekranow dla wersji benzynowej
--- ekran1 - parametry trasy pisane duza czcionka
--- ekran2 - dodatkowe parametry tras
--- ekran3 - ekran z bakiem
--- ekran4 - ekran z dodatkowymi informacjami
--- ekran5 - ekran z czasami przyspieszen
--- ekran6 - ekran z czasem przebycia dystansu
--- ekran7 - ekran serwisowy/dodatkowych temperatur
--- ekran8 - ekran wykresu
* opis ekranow dla wersji LPG
--- ekran1 - parametry trasy pisane duza czcionka
--- ekran2 - dodatkowe parametry tras
--- ekran3 - ekran z bakiem LPG
--- ekran4 - ekran z bakiem benzyny
--- ekran5 - ekran z dodatkowymi informacjami
--- ekran6 - ekran z czasami przyspieszen
--- ekran7 - ekran z czasem przebycia dystansu
--- ekran8 - ekran serwisowy/dodatkowych temperatur
--- ekran9 - ekran wykresu
*np jezeli chcemy miec tylko ekran podstawowy i jako nastepny wykres to ustawiamy
wersja benzynowa wersja LPG
ekran1 8 ekran1 9
ekran2 wyl ekran2 wyl
ekran3 wyl ekran3 wyl
ekran4 wyl ekran4 wyl
ekran5 wyl ekran5 wyl
ekran6 wyl ekran6 wyl
ekran7 wyl ekran7 wyl
ekran8 wyl ekran8 wyl
ekran9 wyl
- bufor zapamietywania tras zostal zmniejszony do 249 rekordow
- dodano sygnalizacje serwisu olejowego po przekroczeniu ustawionej ilosci przejechanych kilometrow
* mozliwosc ustawienia w menu progu w zakresie od 1000..99000km
* wylaczenie tej funkcjonalnosci poprzez ustawienie progu na 0 km
* mozliwosc skasowania w menu przejechanego dystansu
- rezygnacja z ustawiania miesiaca wlaczenia i miesiaca wylaczenia swiatel, obecnie jest opcja korzystamy z przypomnienia o swiatlach lub nie
* dodano mozliwosc skonfigurowania wlaczenia sygnalizacji swiatel:
------ niezaleznie od predkosci
------ sygnalizacja po prekroczeniu 5km/h
- mozliwosc ustalenia wspolnego czasu samoczynnego kasowania sygnalizacji przegladu i przegladu olejowego (zeby nie trzeba bylo tego kasowac klawiszem) minimum 2s
- mozliwosc ustawienia trzech progow temperatury (po jednym dla czujnika) dla 2 czujnikow dodatkowych i temperatury zewnetrznej (gdzie kiedys bylo na stale 3 stopnie)
* sygnalizacja przekroczenia progu powyzej ustawionej temperatury przez wyswietlenie 1 lub 2 na czerwonym tle (lub na czarnym tle dla N5110) w linijce temperatury wewnetrznej
* sygnalizacja przekroczenia progu ponizej ustawionej temperatury przez wyswietlenie temperatury zewnetrznej na czerwono (lub na czarnym tle dla N5110) - tak jak
bylo w poprzednich wersjach
* w celu wylaczenia sygnalizowania przekroczenia progow nalezy wpisac
-- dla temp zewnetrznej -99 stopni
-- dla temp dodat1 99 stopni
-- dla temp dodat2 99 stopni
Nowe zmiany w wersji 4v54
- poprawiono drobny blad konfiguracji ekranow
- zmieniono brzmienie sygnalu ostrzegawczego dla nie wlaczonych swiatel, serwisu olejowego i przegladu
Nowe zmiany w wersji 4v55
- poprawiono drobny blad przy wyznaczaniu momentu serwisu olejowego
- dodano wyswietlanie pozostalego przebiegu do serwisu olejowego na ekranie odliczania czasu do zakonczenia danej trasy
-- dodatkowe 2 plusy "++" oznaczaja przebieg ponad wyznaczony serwis olejowy
-- przy wylaczonym serwisie olejowym informacja nie jest wyswietlana
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------I na tym chyba bedzie juz koniec przygody z komputerkiem na ADUC836----------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Darek
- Załączniki
-
- komp_4v55_all_version.zip
- (1.64 MiB) Pobrany 2879 razy
-
- komp_4v54_all_version1.zip
- (1.64 MiB) Pobrany 1668 razy
-
- komp_4v53_all_version1.zip
- (1.53 MiB) Pobrany 1714 razy
-
- komp_4v51_all_version.zip
- (1.47 MiB) Pobrany 2171 razy
Ostatnio zmieniony 19 maja 2010, o 23:03 przez darekk, łącznie zmieniany 44 razy.
re
osobiście musze przywitać projektanta tego układu i wyrażam swoje zadowolenie ze tutaj bedziemy mogli tez zapytać o najmniejsze szczególy ![Very Happy :D](./images/smilies/yellowbiggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/yellowbiggrin.gif)
-
- Moderator
- Posty: 965
- Rejestracja: 13 maja 2003, o 10:33
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontaktowanie:
Tak, zwłaszcza żeNo ale przydał by się też ,,.bas''
po pierwsze primo : programy w C są zapisywane w plikach ".c" a nie ".bas"Program sterujący pracą mikrokontrolera został napisany w języku C i skompilowany kompilatorem Keil. Zajmuje on 8KB
po drugie primo : w bascomie pewnie by zajął 64KB pamięci
po trzecie primo :z powyższego wynika, że fani Bascoma mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem
![n :568:](./images/smilies/568.gif)
-
- -
- Posty: 645
- Rejestracja: 13 sty 2005, o 18:38
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Kontaktowanie:
Ale gdzie wystawiłeś? download.ep jak widać nie był aktualizowany od maja.Wystawiam kod wynikowy. Na stronie EP chyba tez powinien sie pokazac ?
[ Dodano: 06-09-2005, 16:07 ]
z powyższego wynika, że fani Bascoma mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem
![Smile :)](./images/smilies/yellowsmile.gif)
A chociazby w tej notce, w ktorej to napisal.Ale gdzie wystawiłeś? download.ep jak widać nie był aktualizowany od maja.Wystawiam kod wynikowy. Na stronie EP chyba tez powinien sie pokazac ?
A uzytkownicy bas maja nie tylko problemy z wieloma rzeczami, ale i nadzieje ze wszelkie zrodla beda powszechnie dostepne. Chcesz wiedziec co jak zostalo napisane, mala podpowiedz: naucz sie ASM
![Laughing :lol:](./images/smilies/yellowlaugh.gif)
-
- -
- Posty: 645
- Rejestracja: 13 sty 2005, o 18:38
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Kontaktowanie:
Ja mam się uczyć ASM czy ktoś ma się uczyć ASM?
To oczywiscie, jak zreszta widac po poczatku, skierowane jest do tego kto chcialby miec przyklady kodu
![Wink ;)](./images/smilies/yellowwink.gif)
A Tobie, o ile jeszcze nie znasz przynajmniej podstaw (co by mnie akurat zdziwilo), to tez by sie przydalo
![Razz :P](./images/smilies/yellowrazz.gif)
Rafalek:
W tym schemacie nie ma nic odkrywczego, to typowa aplikacja max'a.
-
- -
- Posty: 645
- Rejestracja: 13 sty 2005, o 18:38
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Kontaktowanie:
ahaJa mam się uczyć ASM czy ktoś ma się uczyć ASM?
To oczywiscie, jak zreszta widac po poczatku, skierowane jest do tego kto chcialby miec przyklady kodu(czyli tu, pytajacego o .bas)
podstawy znam i pewnie jeszcze trochęA Tobie, o ile jeszcze nie znasz przynajmniej podstaw (co by mnie akurat zdziwilo), to tez by sie przydalo![]()
![Smile :)](./images/smilies/yellowsmile.gif)
Co do DS1819 to ja zastosowalem taki bo akurat mialem pod reka.
Mozna zastosowac kazdy inny uklad resetu z progiem +5V do +3.3V (w pająku na plytce).
W skrajnym wypadku mozna zastosowac zamiast niego uklad RC i tez powinno dzialac.
NIestety nie sprawdzalem tej mozliwosci ale proponuje sprawdzic np. R=1M pomiedzy +5V i RESET, C=220n lub wiecej pomiedzy mase i RESET. R i C mozna wlutowac na pola DS1819 na plytce.
Mozna zastosowac kazdy inny uklad resetu z progiem +5V do +3.3V (w pająku na plytce).
W skrajnym wypadku mozna zastosowac zamiast niego uklad RC i tez powinno dzialac.
NIestety nie sprawdzalem tej mozliwosci ale proponuje sprawdzic np. R=1M pomiedzy +5V i RESET, C=220n lub wiecej pomiedzy mase i RESET. R i C mozna wlutowac na pola DS1819 na plytce.
Tak jak pisalem w artykule do wtryskiwacza jest podawane paliwo pod stalym cisnieniem, wiec czas otwarcia jest wprost proporcjonalny do ilosci wtrysnietego paliwa. Najgorzej skad znac te stala wtryskiwacza ?
Niestety trzeba ja najczesciej wyznaczyc doswiadczalnie.
Znajac stala i czas wtrysku wyliczamy ilosc paliwa.
Niestety trzeba ja najczesciej wyznaczyc doswiadczalnie.
Znajac stala i czas wtrysku wyliczamy ilosc paliwa.
A ja mam jeszcze pytanko do projektanta. Chodzi mi o podawanie ilosci paliwa za kazdym razem. Nie moznaby tego rozwiazac poprzez podlaczenie komputerka pod plywak w baku (w koncu to nic innego jak rezystor regulowany, full bak to full opor, min bak to min opor). Podajac jaka ma pojemnosc bak w samochodzie komputerek odczytujac wartosc z plywaka ocenialby ile jest (orientacyjnie) jeszcze paliw aw bwaku oraz ile dolalismy paliwa. Mysle ze (jezeli jet to mozliwe) bardzo by to uproscilo pozniejsza obsluge komputerka ![Smile :)](./images/smilies/yellowsmile.gif)
Pzdr.
![Smile :)](./images/smilies/yellowsmile.gif)
Pzdr.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości