Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Pomoc w projekcie z 8051

Moderatorzy: Jacek Bogusz, Moderatorzy

zbenek1
-
-
Posty: 3
Rejestracja: 9 kwie 2010, o 18:29
Lokalizacja: Opole

Pomoc w projekcie z 8051

Postautor: zbenek1 » 9 kwie 2010, o 18:35

Witam,
Jestem początkującym elektronikiem...napotkałem na drodze technikę mikroprocesorową 8051. Mam do zbudowania układ licznika energii elektrycznej sieci 3fazowej. Układ prezentuje się tak:

przekładniki (prąd, napięcie)
przetwornik (I na U)

teraz schodki:
muszę wykorzystać przetwornik kilku kanałowy (6 lub 8) najlepiej 16 bitowy który będzie przetwarzał informacje z 6 kanałów. Nie wiem jak dobrać się do tych danych za pomocą procesora 8051;/. wszystkie 16bit podałbym na wejścia P1. I czytał odpowiednio bity 8 młodszych 8 starszych. Ale jak dobrać się do poszczególnego kanału za pomocą procesora? Da się to wykonać? Są takie przetworniki, aby programowo wybrać kanał czytać dane i znów wybrać kanał czytać dane....i tak do 6 razy?
Proszę o zrozumienie i pomoc....

Awatar użytkownika
r-mik
-
-
Posty: 351
Rejestracja: 14 cze 2005, o 19:18
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Postautor: r-mik » 9 kwie 2010, o 20:56

Ja bym wybrał AVR'a (np AtMega8, 88, 168). Mają przetwornik AC 10 bit i multiplekser 8 wejść (liczba wejść zależy od typu obudowy).
10bit i tak da dużą dokładność.

zbenek1
-
-
Posty: 3
Rejestracja: 9 kwie 2010, o 18:29
Lokalizacja: Opole

Postautor: zbenek1 » 9 kwie 2010, o 21:56