Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

[C++] Gra "Wieża"

Moderatorzy: Jacek Bogusz, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Darlington
-
-
Posty: 574
Rejestracja: 12 lis 2007, o 18:18
Lokalizacja: stąd!

[C++] Gra "Wieża"

Postautor: Darlington » 15 sty 2010, o 17:24

Witam, napisałem grę w C++ polegająca na dojściu od startu do mety.
Tryb tekstowy. Rozmiar planszy dowolny (ale może się krzaczyć wyświetlanie jak wpiszemy duży rozmiar planszy bo za małe okienko konsoli jest i brzydko to wygląda powyżej ok. 30). Program napisany obiektowo.

Plansza jest listą 4-kierunkową (np. pole wewnątrz planszy ma wskaźniki do lewego elementu, prawego, górnego i dolnego).

Sterowanie: WSAD, można wpisać całą sekwencję ruchów naraz (np sssdd oznacza 3 ruchy w dół i 2 w prawo), do gry dorobiłem drobną fabułę, przejścia między polami są punktowane (od każdego pola w 4 strony nie liczba skrajnych pól gdzie można iść w 2 lub 3 kierunkach). Jak wyjdziemy poza planszę, to game over. Jak 2 razy wejdziemy na to samo pole, to game over (jak w snake'u), ruchy w górę i w lewo są punktowane podwójnie (utrudnienie bo meta jest w prawym dolnym rogu i żeby zdobyć dużo pkt trzeba się trochę nakombinować).

Kod źródłowy
Binarka

Czekam na komentarze, oceny, uwagi, ogólnie chciałbym wiedzieć co robię źle, co można poprawić (może nie tyle w samej grze ale jeżeli chodzi o mój styl pisania bo wiem że jest daleki od ideału), będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam.

edit:
Kilka poprawek:
- poprawione odświeżanie (czyszczenie ekranu po każdym ruchu);
- dodane pułapki na 10% pól;
- zapętlenie gry;

Kod źródłowy
Binarka

Awatar użytkownika
Darlington
-
-
Posty: 574
Rejestracja: 12 lis 2007, o 18:18
Lokalizacja: stąd!

Postautor: Darlington » 11 mar 2010, o 07:42

Nikt nie ocenia? :(

Awatar użytkownika
pajaczek
Moderator
Moderator
Posty: 2650
Rejestracja: 24 sty 2005, o 00:39
Lokalizacja: Winny gród

Postautor: pajaczek » 11 mar 2010, o 10:49

Podsunąłem Ci kilka uwag na innym forum, ale bardziej do przebiegu gry, nie miałem weny zaglądać Ci w kod ;).

Wróć do „PLD/FPGA i inne zagadnienia techniki cyfrowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości