Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Zasilacz - pomocy!

qwert
-
-
Posty: 8
Rejestracja: 5 mar 2008, o 21:40
Lokalizacja: zza rogu :D

Zasilacz - pomocy!

Postautor: qwert » 17 mar 2008, o 20:27

Witam. Na począyku chciałbym zaznaczyć, że wogóle nie znam się na rzeczach zwiazanych z zasilaczami, a zwłaszcza komputerowymi ;) Bo właśnio o taki tu chodzil. Chciałbym zbudować heada gitarowego o mocy ok. 100W. Dzisiaj zostałem szczęśliwym/nieszczęsliwym posiadaczem zasilacza komputerowego. Jakiej produkcji on jest, nie mam pojęcia. Natomiast jest informacja "+5V +3,3V COMBINED LOAD 160W TOTAL OUTPUT IS 300W MAX" Moje pytania są następujące: Czy mozna go wykorzystać do budowy wzmacniacza gitarowego? Czy jeżeli nie (słyszałem, ze jest to zasilacz impulsowy - co to znaczy, nie mam pojęcia, stąd też moje następne pytanie) to można go jakoś przerobić na zasilacz do wzmacniacza (chodzi mi głównie o dodanie jakiś elementów na samych przewodac + i -)? Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
qwert

Murinio
-
-
Posty: 20
Rejestracja: 21 cze 2007, o 22:56
Lokalizacja: Łódz

Postautor: Murinio » 17 mar 2008, o 21:11

Witaj proponuje ci darowac sobie z zasilaczem od komputera to musi byc zasilacz tardycyjny czyli transformator układ prostujacy z filtrem :629:

Awatar użytkownika
Pi-Vo
Moderator
Moderator
Posty: 145
Rejestracja: 30 wrz 2003, o 15:20
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: Pi-Vo » 17 mar 2008, o 22:55

Daj sposób, niedość że nie stosuje się tu zasilaczy impulsowych to jeszcze zasilacz ATX nie daje żadnych przydatnych napięć do wzmacniacza gitarowego.Bo po co 3,3V 5V -12V z obciążalnością 150mA do wzmacniacza?

qwert
-
-
Posty: 8
Rejestracja: 5 mar 2008, o 21:40
Lokalizacja: zza rogu :D

Postautor: qwert » 18 mar 2008, o 14:58