Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Uzupelnienia do projektu "komputer samochodowy" AVT434

Awatar użytkownika
j_bravo
-
-
Posty: 189
Rejestracja: 14 wrz 2005, o 16:30
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: j_bravo » 13 wrz 2008, o 06:25

Witam, mam prośbę jeżeli ktoś ma schemat płytki na wersję pod wyświetlacz s65 na elementy przewlekane to proszę o podesłanie na adres @:
adik1234@wp.pl
Proszę się wczytać dokładnie w ten post.

romariusz
-
-
Posty: 6
Rejestracja: 29 sie 2008, o 21:36
Lokalizacja: Duża Wieś
Kontaktowanie:

Postautor: romariusz » 13 wrz 2008, o 13:33

Witam, mam prośbę jeżeli ktoś ma schemat płytki na wersję pod wyświetlacz s65 na elementy przewlekane to proszę o podesłanie na adres @:
adik1234@wp.pl
Proszę się wczytać dokładnie w ten post.
NO i co?Nic dziwnego nie zauważyłem.

devolt
-
-
Posty: 3
Rejestracja: 24 sty 2008, o 21:04
Lokalizacja: Legionowo

Postautor: devolt » 18 wrz 2008, o 08:28

Hej zrobiłem sobie ten komputerek na wyświetlaczu od 5110 odpalił za pierwszym razem :)
Działa narazie super, ale mam do was pytanie. Czy jest gdzieś aktualna instrukcja obsługi do nowych softów??
Bo mam problem z ustawieniem tego. Na początku widoczne były tylo 2 ekrany. Po czym poprzestawiałem w ustwieniach wyświetlania ekranów i mam teraz wszystkie, ale znikneło mi napięcie z głównego ekranu i jest teraz skanowanie pomiedzy kilkoma pareametrami, jak to wyłaczyć?? I wrócić żeby pokazywał napięcie aku.

Pzdr Devolt

romariusz
-
-
Posty: 6
Rejestracja: 29 sie 2008, o 21:36
Lokalizacja: Duża Wieś
Kontaktowanie:

Postautor: romariusz » 18 wrz 2008, o 13:57

Mam pytanie do wszystkich którzy uruchomili komputerek i dokładali czujnik hallotronowy.Jaki typ czujnika zastosowaliście (oprócz KMZ10B)?

darekk
-
-
Posty: 98
Rejestracja: 19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: darekk » 19 wrz 2008, o 09:19

Niestety do nowych wersji softwaru nie ma opisu.
Wszystko jest opisane w pliku zmiany836.txt, niestety w ktore dziwnej formie :)
tzn w miare wprowadzania zmian opisywalem co sie zmienilo

pawel8b
-
-
Posty: 1
Rejestracja: 24 wrz 2008, o 10:04
Lokalizacja: Bielsko

Postautor: pawel8b » 25 wrz 2008, o 12:39

Witam. Chciałbym sie dowiedziec jak wygląda w praktyce pomiar z czujnika prędkości i wtryskiwacza zrealizowany w taki sposób jak jest opisane w ep 9/2005.
Według opisu jest , że komputer mierzy czas otwarcia wtryskiwacza gdy na P3.2 jest stan wysoki, czyli wtedy jest w przerwaniu i liczy ten czas. Co mnie zastanawia to jak komputer radzi sobie z tymi przerwaniami , to znaczy gdy na przykład w czasie 1s wtryskiwacz jest otawary przez 500ms to znaczy, ze przez 500ms komputer jest w przerwaniu i przerwania od czujnika prędkości nie mogą byc obsługiwane w tym czasie. Niech ktoś pomoze mi to zrozumiec . Dzieki

oki
-
-
Posty: 4
Rejestracja: 2 sty 2007, o 11:07
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: oki » 5 paź 2008, o 22:04

Tzn, interesuje mnie różnica pomiędzy ilością zużytego gazu zliczoną przez komputerek, a faktycznym zużyciem, powiedzmy na całym zbiorniku (ok. 40L). Pozdrawiam.

Uzywam przy instalacji LPG drugiej gen. z silnikiem 1,3 przy zbiorniku 29L.
W mieście dokładnosc wynosi ok 0,3-0,6L na zbiornik.
Czyli ogólnie jak mam już stan 0L to lepiej podjechać na stację i taka dokładność jest według mnie rewelacyjna.
Oryginalna kontrolka rezerwy moze się schować ze swoją dokładnością bo potrafi się zapalić w 3/4 stanu zbiornika.
Ciekawi mnie jaka jest dokładność przy sekwencji.

laki023
-
-
Posty: 4
Rejestracja: 18 lut 2008, o 12:27
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postautor: laki023 » 20 paź 2008, o 08:27

Witam

Putanie do autora projektu
Ja mam komputerek na wyświetlaczu simensa S65, jeździ już ze mną 4 miesiące i wszystko byłoby OK gdyby nie problem z właściwym wskazywaniem napięcia ładowania akumulatora. Zasilanie podpiąłem pod akumulator (przez bezpiecznik), natomiast napięcie po kluczyku wziąłem ze złącza radia. Jak rozumiem na początku ustawiam aktualną wartość napięcia akumulatora (ok 12,5V). Niestety po uruchomieniu samochodu wartość ta zmienia się ale w granicach 12-13V pomimo iż napięcie na zasilaniu komputerka wacha się w granicach 14,3 - 14,5V. Jak prawidłowo skalibrowac ten przetwornic aby prawidłowo wskazywał napięcie akumulatora?

goodbay
-
-
Posty: 1
Rejestracja: 13 sie 2008, o 12:20
Lokalizacja: katowice

Płytka

Postautor: goodbay » 21 paź 2008, o 20:35

Witam
Czy posiada ktoś plik do wydruku płytki na elementy przewlekane do S65?
Szukam po całym temacie ale nie widzę.
Pozdrawiam :607:

dziadek7
-
-
Posty: 34
Rejestracja: 4 cze 2007, o 07:05
Lokalizacja: Pl

Re: Płytka

Postautor: dziadek7 » 5 lis 2008, o 16:30

Witam
Czy posiada ktoś plik do wydruku płytki na elementy przewlekane do S65?
Szukam po całym temacie ale nie widzę.
Pozdrawiam :607:
Ściągnij sobie to i7i.biz/kompS65.rar

Marcek
-
-
Posty: 1
Rejestracja: 5 lis 2008, o 16:46
Lokalizacja: Krosno

Postautor: Marcek » 5 lis 2008, o 17:30

Witam!
Na początku wielkie gratulacje dla autora. Sam zacząłem się bawić w zaprogramowanie podobnego układu, ale duuużo uboższego w funkcje. Teraz widzę, że moje "dzieło" to zero w porównaniu z tym.
Mam jednak pytanie - albo nie zauważyłem, albo nie ma kodu programu (rozszerzenie .c).
Nie ukrywam, że chciałbym widzieć źródło. Oczywiście nie mam zamiaru "zrzynać" gotowych fragmentów, ale może uda mi się podpatrzeć jakiś ciekawy pomysł.
Gdyby ktoś posiadał ten plik, prosiłbym o podesłanie na marcinbrz(at)os.pl, ewentualnie umieszczenie w temacie.
Pozdrawiam!
Marcin

zbyszek6000
-
-
Posty: 4
Rejestracja: 6 paź 2008, o 20:06
Lokalizacja: Kołaki Kościelne

Postautor: zbyszek6000 » 5 lis 2008, o 21:24

Witam, ale z gdzie to znaleść i7i.biz/kompS65.rar??????????? Prosze o pomoc. Szukałem i nie moglem wyczaić.

plintak
-
-
Posty: 1
Rejestracja: 29 sty 2006, o 12:25
Lokalizacja: Golasowixe
Kontaktowanie:

Postautor: plintak » 5 lis 2008, o 23:38

mam pytanie czy da rade podłączyć ten komputerek w aucie z silnikiem diesela. Mam poskładany i na biurku działa wszystko wporzo.

darekk
-
-
Posty: 98
Rejestracja: 19 kwie 2004, o 12:18
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: darekk » 6 lis 2008, o 11:11

chyba cie zmartwie.
Komputerek mozna podlaczyc ale bez funkcjonalnosci zwiazanych z paliwem.
W silnikacch diesla nie ma wtrysku elektrycznego paliwa (jesli sie myle to moze ktos mnie poprawi) jest tylko mechaniczny i nie ma skad wziac sygnalu wtrysku :(

dziadek7
-
-
Posty: 34
Rejestracja: 4 cze 2007, o 07:05
Lokalizacja: Pl

Postautor: dziadek7 » 7 lis 2008, o 14:13

Witam, ale z gdzie to znaleść i7i.biz/kompS65.rar??????????? Prosze o pomoc. Szukałem i nie moglem wyczaić.
Kolego wpisz w przeglądarce adres: i7i.biz/kompS65.rar
i ściąga sie plik RAR :632:

bartekdw
-
-
Posty: 5
Rejestracja: 7 paź 2008, o 16:52
Lokalizacja: PL

Postautor: bartekdw » 7 lis 2008, o 19:00

Jeśli chodzi o wersję z kolorowym lcd to mam pod s65 nową o wymiarach identycznych jak wyświetlacz od s65 i poczekajcie moment, zaraz ją wrzucę, tam jest montaż mieszany bo przewlekane nie mieściły się na takiej małej płytce.
zrobiłem płytkę według schematu zamieszczonego przez fachman, ale nie mogę odczytać wartości niektórych elementów :599: (słaba jakość jpg'a ze schematem)
czy ktoś ma może spis elementów pod ten schemat albo jest w stanie go odczytać? :611:
pozdro

10k R1, 25, 31, 33, 34, 39, 41, 45
47k R2, 4, 6, 7, 9, 10, 13, 14, 19, 23
4k7 R36, 46, 47,48, 49
330 R5
4k3 R15
1k R20, 30, 40, 42
100k R29, 44
Nie znam wartości R3, 8, 11, 24, 26, 27, 32, 35, które są na zdjęciu oznaczenie elementów
T1 BC337-4D T2 BC 547-C T4 BC337-4D T5 BC337-4D T6 BC547-C
KONDENSATOR CERAMICZNY
1n C6
10n C1, 3, 10
100n C2, 4, 5, 7, 13, 15, 17, 18, 20
KONDENSATOR ELEKTROLITYCZNY
100u C12, 14
10u C16
Nie znam wartości C9(na zdj występuje dwa razy), c11, c8, c19
L1, L2, L3 :615:
Załączniki
s65v30sch.JPG
s65v30elem2.jpg

romariusz
-
-
Posty: 6
Rejestracja: 29 sie 2008, o 21:36
Lokalizacja: Duża Wieś
Kontaktowanie:

Postautor: romariusz » 7 lis 2008, o 19:47

C8-1nF
C9-100nF
C11-100nF
C19-10uF elektrolityczny
L1,L2-10uH-możesz zastosować rezystory 10ohm
L3-nie widzę.ale będzie pewnie tak samo jak L1iL2
A tak w ogóle to schemat jest czytelny.Wystarczy go zapisać np.na pulpicie i powiększyć.

damik3
-
-
Posty: 1
Rejestracja: 5 lis 2008, o 21:00
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Postautor: damik3 » 15 lis 2008, o 18:25

Witam.. mam pytanie.. czy bawi sie ktoś w składanie takich komputerków na zamówienie? jeżeli tak to proszę o wiadomość na pw..

Pozdrawiam..

JACEK75
-
-
Posty: 1
Rejestracja: 11 paź 2006, o 16:00
Lokalizacja: mielec

Postautor: JACEK75 » 11 gru 2008, o 12:57

Witam. Mam problem przy zliczaniu impulsów z wtryskiwaczy przy silniku diesla typu common rail .W silniku tym wtryskiwacze otwierane są z dość dużą częstotliwością (do kilku razy na jeden cykl spalania ).Po podłączeniu komputera sam. do generatora okazuje się że od 8 Hz do 256 Hz czas przebiegu pokazywany przez komputer jest prawidłowy , powyżej i poniżej tej częstotliwości sporo zawyżony (sprawdzone dwa egzemplarze komputera). Mam pytanie do posiadaczy komputerków , jak u Was jest z tą częstotliwością , czy to wynika z oprogramowania , czy mojego błędu w montażu. Dziękuję i pozdrawiam.

bartekdw
-
-
Posty: 5
Rejestracja: 7 paź 2008, o 16:52
Lokalizacja: PL

Postautor: bartekdw » 30 gru 2008, o 19:02

ukończyłem swoją pracę z komputerkiem, teraz tylko zostaje kalibracja drogi i wtrysku :P
jeśli ktoś zna wartości tych zmiennych dla Mazdy 323f BA silnik 1.5 (Z5) 96r. to by pomogło :D
wyświetlacz wbudowałem w licznik
a wygląda to tak
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 4 sty 2009, o 12:22 przez bartekdw, łącznie zmieniany 2 razy.

Wróć do „Kity AVT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości