Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Pracownia systemów mikroprocesorowych

Aro90ta
-
-
Posty: 3
Rejestracja: 31 sty 2010, o 20:49
Lokalizacja: Leszczyny

Pracownia systemów mikroprocesorowych

Postautor: Aro90ta » 31 sty 2010, o 20:54

Witam.
Z góry przepraszam, jak źle umieściłem temat, wybaczcie, ale właśnie się zarejestrowałem... Proszę Was bardzo o pomoc :(

Moim zadaniem (pracą semestralną) jest następujące ćwiczenie, w którym prosiłbym Was o wszelaką pomoc, czy to wskazówki do pisania programu, czy ogólne spostrzeżenia, jak to będzie "sobie działać" - na jakiej zasadzie.
Treść ćwiczenia:

"Napisać program powodujący miganie diody LED (segmentu LED) z włączeniem innej diody LED po naciśnięciu klawisza K0. Wykorzystać liczniki T0 i T1 oraz system przerwań."

Jestem w 4 klasie technikum, podstawy programowania mikrokontrolera 8051 w Asemblerze mam opanowane, ale ciężko mi ruszyć z tym...;]
Na swoim stanowisku pracuję na układzie SAB 80c535 i to na tym będę chciał przedstawić moją pracę. Będę wdzięczny za wszelaką pomoc!
Dziękuję z góry i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
pajaczek
Moderator
Moderator
Posty: 2650
Rejestracja: 24 sty 2005, o 00:39
Lokalizacja: Winny gród

Postautor: pajaczek » 31 sty 2010, o 23:24

No dobrze, ale z czym właściwie masz problem.

Przyjrzyj się układowi, zobacz do jakich wyprowadzeń są podłączone diody, czy bezpośrednio czy przez tranzystory. Podanie jakiego stanu na wyprowadzenie spowoduje zapalenie/zgaszenie diody. Pozapalaj sobie i pogaś diody, później przeniesiesz to na timery.
Druga dioda, ta sterowana przyciskiem ma tylko świecić, nie migać? Więc zapewne timer przewidziany jest do eliminacji drgania styków.

Napisz może z czym masz problem, lub co już napisałeś to coś się ruszy dalej.

Aro90ta
-
-
Posty: 3
Rejestracja: 31 sty 2010, o 20:49
Lokalizacja: Leszczyny