Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Mały zestaw nagłośnieniowy z użyciem TDA7293

siarkiewicz
-
-
Posty: 9
Rejestracja: 31 mar 2012, o 12:33

Mały zestaw nagłośnieniowy z użyciem TDA7293

Postautor: siarkiewicz » 2 kwie 2012, o 08:00

Chciałbym podzielić się projektem własnego zestawu nagłośnieniowego składającego się z dwóch "górek" i dwóch subów. Ponieważ gram na tym zestawie przynajmniej od 5 lat i przeszedł on już wszelkie możliwe testy w warunkach estrady (pomieszczenia i plener), to uznalem iż nadaje się ten pomysł do szerszego opublikowania.
Być może są osoby które noszą się z zamiarem wykonania nagłośnienia własnymi siłami i ten post będzie im pomocny...
Chciałbym zaznaczyć iż budowa własnych paczek zazwyczaj nie przyniesie lepszych rezultatów niż w przypadku zakupu zestawu fabrycznego, za to pozwoli na zaoszczędzenie sporo funduszy (własnej pracy nie wliczam) i rozwinięcie własnego hobby.

Górki - to aktywne kolumienki dwudrożne z użyciem 12' głośnika pracującego jako średniotonowiec (beyma) i dynam. wysokotonówki (Beyma). Końcówka na 4 x TDA7293 w układzie mostkowo - równoległym. Zasilanie Toroid +- 40V. Chłodzenie radiator.

Obrazek Obrazek
Suby - to aktywne paczki z głośnikiem 15'' w obudowie bas reflex. Końcówka oczywiście na tych samych układach w ilości 4 szt - mostkowo-równolegle. Nieco większe zasilanie +- 50V i chłodzenie wspomagane wentylatorem. Dodany filtr 75-150 Hz + subsoniczny.
Wymiary 50 x 50 x 50 cm waga 40kg
Obrazek Obrazek

Calość wykonana z płyty wiór 12mm wzmocnionej użebrowaniem z listew. Wykończenie - koc.

A tak wygląda całość na jednej z imprez.

Obrazek

Temat mocy wyjściowej paczek wykonanych na tych układach i w ogóle zasadności budowy nagłośnienia własnymi siłami poruszałem już w swoich poprzednich postach. Dodam tylko iż opisywany zestaw najczęściej gra na 50-70 proc mocy i to wystarcza.