Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Wzmacniacz gitarowy 2xEl84 projektu Janka

goofy_tychy
-
-
Posty: 43
Rejestracja: 15 sty 2007, o 17:54
Lokalizacja: Tychy
Kontaktowanie:

Wzmacniacz gitarowy 2xEl84 projektu Janka

Postautor: goofy_tychy » 25 maja 2007, o 08:02

Chciałbym forumowiczom zaprezentować wzmacniacz, który oststanio wykonałem.
Zdjęcia, schematy, próbki dźwiękowe można zobaczyć już na forum pod tym Linkiem viewtopic.php?t=16429 więc nie będe się powtarzał.
Jestem początkującym i pierwszy raz wykonuje taki opis więc proszę o wyrozumiałość, a wszystkie uwagi będą mile widziane.

Płytka jest tak zaprojektowana, abyśmy mogli wsadzić tam wsadzić różne lampy np.ECC83 czy jej odpowiednik 6N2P, a zmian dokonujemy tylko za pomocą mostków które sami wykonujemy.
Lampy które ja zastosowałem to 2x ECC85 i na końcówce odpowiedniki EL84 ruskie 6P14P.
Transformator sieciowy to Zatra TS 40/29/676, transformator głośnikowy własnego wykonania, uzwojenie pierwotne 2x 1500 zwoi, połączonych w szereg, uzwojenie wtórne 2x 63 zwoje, które łączyłem roznolegle.
Aby zminimalizować przydźwięk, jedną z lini żarzenia podłączyłem do masy, doświadczalnie należy wybrać którą.
Do podłączenia potencjometrów jak i wejścia sugeruje użyć przewodów ekranowanych, aby zminimalizować jakiekolwiek zakłócenia.
Cały korektor barwy został zmontowany na panelu, aby w przyszłości łatwiej można było wprowadzić ewentualne zmiany.
Bezpiecznik sieciowy jest na 0.63A
I najważniejsze, wzmacniacza nigdy nie należy włączać bez obciążenia.

Sam większych problemów podczas montażu nie miałem, odwrotnie połącony potencjometr Gain'u i złe podłączenie uzwojeń wtórnych trafa głośnikowego w przeciwfazie, ale wszystko zostało opanowane.
Polecam budowe tego wzmacniacza, bo naprawde brzmienie jest nie porównywalne z jakimiś 15W piecykami, z allegro :P