Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Prawy kanał pyka przy zmienianiu utworów (CD NAD 5425)

temurzyn
-
-
Posty: 9
Rejestracja: 18 sie 2010, o 19:03
Lokalizacja: krakow

Prawy kanał pyka przy zmienianiu utworów (CD NAD 5425)

Postautor: temurzyn » 30 sie 2010, o 09:02

Witam, w moje ręce wpadł wiekowy cd nad 5425. w świetnym stanie, nie grzebany (oprócz klasyki tematu, czyli spalonej żaróweczki za lcd)

cd gra pięknie, dynamicznym, wypełnionym dźwiękiem. jest jeden mankament: przy przełączaniu tracków słychać dość głośne pyknięcie w prawym kanale...

co to za dziadostwo?? o co może chodzić?? nie zauważyłem innych usterek, przesterów, brumień - tylko głośne pyk w prawej kolumnie i tylko przy przełączaniu utworów.

zadałem to samo pytanie na forum audiostereo - tam stwierdzili, że to tranzystory mutujące

nie znam się i chcę mieć pewność

http://hifigoteborg.se/nad_manuals_self/5420_5425.pdf

tutaj serwisówka tego modelu - powiedzcie czy to na pewno te tranzystory, i czy wystarczy je tylko wszystkie wymienić na nowe?

tg3a
-
-
Posty: 243
Rejestracja: 26 maja 2008, o 19:46
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: tg3a » 30 sie 2010, o 14:39

Witam.
Wprawdzie mam zero praktyki, ale mimo wszystko sądzę, że wystarczy ograniczyć się do strony prawej, czyli tranzystory Q208 i Q210, poza tym nie wykluczone, że w rachubę wchodzą również kondensatory C234 i C236 (o ile możliwe jest, by straciły pojemność), a także rezystory R244 i R248, bądź też jakaś pęknięta ścieżka w rejonie wszystkich wspomnianych elementów.
Mam nadzieję, że pomogłem.
P.S. Zastanawiam się jeszcze nad R250... Bo cała reszta, skoro kanał prawy gra prawidłowo, musi być dobra.

Awatar użytkownika
Statyk
-
-
Posty: 169
Rejestracja: 20 paź 2009, o 23:32
Lokalizacja: GPS

Postautor: Statyk » 30 sie 2010, o 19:12