Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Głośniky

Moderatorzy: Jacek Bogusz, Moderatorzy

Ja

Gło¶niky

Postautor: Ja » 3 maja 2003, o 22:38

:P Heh. Sorki za tego posta ale jestem bardzo początkujący w tej dziedzinie i chciałem sobie zrobić głośniki bo kompa bo widziałem kiedys jak qmpel miał i zajbioza brzmiały. Kompletnie nie wiem co musze mieć i co zbudować zeby ... mieć głośniki :]
z goory thx za wyrozumiałość ...

Awatar użytkownika
M.Ch.
-
-
Posty: 72
Rejestracja: 30 kwie 2003, o 18:07
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: M.Ch. » 4 maja 2003, o 07:45

Cześć.

Samodzielne zbudowanie dobrych zestawów głośnikowych nie jest takie proste jak można przypuszczać. Pracę trzeba rozpocząć od podjęcia decyzji odnośnie typu kolumny tzn. Compact czy Bass Reflex, dwu czy trójdrożny,4 czy 8ohm oraz moc zestawu. Następnie z katalogu głośników wybieramy te o odpowiedniej mocy i parametrach T-S. W Twoim przypadku głośniki powinny mieć ekran magnetyczny. Teraz liczymy objętość "skrzyni" i zwrotnicę zapewniającą podział pasma. Dalej to sama przyjemność. Pozostaje pocięcie materiału ( sklejka 20),wykonanie otworów, połączeń labiryntowych ( szczelność obudowy),wklejenie żeber usztywniających i sklejenia wszystkiego w całość. Następnym krokiem jest montaż zwrotnicy, wypełnienie materiałem dźwiękochłonnym ( dla Bass Reflex dochodzi strojenie kanału rezonansowego) i wmontowanie głośników. Teraz pytanie: jaki wzmacniacz tym steruje? Jeśli chcemy trochę mocy to muszą być kolumny aktywne,wyposażone w zasilacze i wzmacniacze. Zakładając,że wszystko udało się w 100% zasiadamy przed komputerem ,odpalamy ulubiony kawałek i obowiązkowo Excel w celu podliczenia kosztów. Okazuje się, że dla tego zastosowania, nasz koszt jest o 15% niższy (nie licząc włożonej pracy) od gotowego zestawu o podobnych parametrach. Decyzja należy do Ciebie.

Gość