Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Modułowy system sterowania

Moderatorzy: Jacek Bogusz, Moderatorzy

Awatar użytkownika
mmica
-
-
Posty: 7
Rejestracja: 9 maja 2010, o 13:38
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Modułowy system sterowania

Postautor: mmica » 5 wrz 2011, o 18:58

Hey,
jestem programistą i wziąłem sobie za wyzwanie stworzenie systemu sterowania ..wszystkim (oczywiście z przymrużeniem oka ;]). Głównie chodzi o to, że na wyjściu LPT zostaje ustawiony jakiś tam bajt, np. 11101110. Następnie system go interpretuje i uruchamia odpowiedni moduł, który następnie wykonuje swoje zadanie. Jako że elektronika nie jest moim "językiem ojczystym", przeszukałem cały internet i na bazie tego, czego się dowiedziałem, skleciłem jakiś tam schemat.

Ustawiając odpowiedni bajt na LPT, odpowiedni "klucz tranzystorów" otwiera mi odpowiedni przerzutnik (wyzwalany zboczem), po czym ja ustawiam stan wyskoki/niski na pinie 10 (ACK), dzięki czemu mogę "robić różne rzeczy".

Tak w teorii. Teraz zwracam się do doświadczonych kolegów z prośbą o małą rewizję mojego schematu i ewentualne rady/korekty ;]. Schematy dołączam do posta.

Z góry dziękuję za pomoc,
Michał


ps Fajnie, że EP doczekała się nowego designu ;]
Załączniki
przykladowy-modul.png
Przykładowy moduł
interfejs-lpt-moduly.png
Interfejs LPT-Moduły

traxman
-
-
Posty: 215
Rejestracja: 7 lip 2011, o 11:19

Re: Modułowy system sterowania

Postautor: traxman » 5 wrz 2011, o 19:21