Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Komunikacja RS485-RS232 via MODBUS

Moderatorzy: Jacek Bogusz, Moderatorzy

d_omin
-
-
Posty: 1
Rejestracja: 16 paź 2009, o 22:19
Lokalizacja: Poznań

Komunikacja RS485-RS232 via MODBUS

Postautor: d_omin » 16 paź 2009, o 22:26

Witam Serdecznie,
Nie wiem czy znajdę tutaj pomoc ale spróbować nie zawadzi, otóż problem polega na tym że:
Nie jestem elektronikiem, elektrykiem ani nic z tych rzeczy a muszę podłączyć urządzenie (analizator parametrów sieci elektrycznej) do komputera i nie wiem jak.
Walczę z tym już od dłuższego czasu niestety bezskutecznie.
Mam analizator parametrów sieci elektrycznej MPR 53s, którego instrukcję obsługi i opis można znaleźć TU
Ponieważ muszę podłączyć ten analizator do komputera kupiłem konwerter RS485->RS232 taki jak TU.

I teraz mam problem, bo nie wiem jak podłączyć kabelki z konwertera do analizatora, ponieważ są różne oznaczenia na obu urządzeniach:
Konwerter:
A , B, GND, 5-12 V
Analizator:
D+, D-, GND, TR

Dotychczas ustaliłem:

1. Po podłączeniu samego konwertera do komputera system nic nie wykrywa, nawet gdy do konwertera podłączałem zewnętrzne zasilanie 5-12V czy to normalne?
2. Kable podłączyłem w układzie A-D+, B-D-, GND-GND, bezpośrednio miedzy konwerter(wpięty w port COM PC`ta) a analizator.... bez efektu.
3. Do analizatora jest dołączone oprogramowanie i według sprzedawcy nic więcej nie trzeba instalować ale może należny coś jeszcze doinstalować?

Czy ktoś może mi pomóc?

Awatar użytkownika
pikczu
-
-
Posty: 89
Rejestracja: 5 paź 2003, o 19:55
Lokalizacja: Dublin
Kontaktowanie:

Postautor: pikczu » 17 paź 2009, o 11:29

Witam A to D+
B to D-

jak się z nimi pomylisz nic się nie stanie zwyczajnie nie zadziała.

GND to masa (ground) czyli połącz do GND.