Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Pomocy. Układ "Pływające światło" jako sterownik

Moderatorzy: Jacek Bogusz, Moderatorzy

kuzieem
-
-
Posty: 2
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 11:23
Lokalizacja: Poznań

Pomocy. Układ "Pływające światło" jako sterownik

Postautor: kuzieem » 8 wrz 2009, o 11:31

Witam.
Jestem amatorem, chcę zbudować urządzenie które będzie sekwencyjnie załączać i rozłączać 6 niezależnych obwodów (b. niski prąd). Do tego celu próbuję użyć zestawu do samodzielnego montarzu "pływajęce światło" gdzie do każdego LEDa podłączyłem przekaźnik i... tu pojawił się problem. Napięcie na LEDzie w tym wypadku to niewiele ponad 1V a najmniejszy przekaźnik jaki dostałem załącza przy 3V....

Obrazek


1. Czy istnieją przekaźniki lub ich elektroniczne odpowiedniki które będą załączać obwód przy podawanym napięciu ok 1V?
2. Jaka jest ew. możliwa modyfikacja układu "pływające światło" która zwiększy napięcie na diodach (przekaźniki mogę wmontować zamiast LEDów)
3. Inne propozycje urządzenia załączająco-rozłączającego sekwencyjnie kilku (4-8.) niezależnych obwodów.

Awatar użytkownika
pikczu
-
-
Posty: 89
Rejestracja: 5 paź 2003, o 19:55
Lokalizacja: Dublin
Kontaktowanie:

Postautor: pikczu » 8 wrz 2009, o 11:59

Witam ty potrzebujesz większy prąd dodaj uln2803 na wyście tam gdzie te diody i będziesz mógł sterować przekaźnikami.
http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/uln2803a.pdf
Napisz więcej co dokładnie chcesz sterować i z czego to coś wymyślimy.
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2009, o 12:21 przez pikczu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pajaczek
Moderator
Moderator
Posty: 2650
Rejestracja: 24 sty 2005, o 00:39
Lokalizacja: Winny gród

Postautor: pajaczek » 8 wrz 2009, o 12:05