Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Woltomierz TRUE RMS

Moderatorzy: Jacek Bogusz, Moderatorzy

choina
-
-
Posty: 13
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 12:32
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław

Woltomierz TRUE RMS

Postautor: choina » 11 kwie 2008, o 12:45

Witam

Moim zadaniem jest zrobienie woltomierza TRUE RMS. Zastaniawiam się na jakim mikrokontrolerze to zrobić. Niestety jedynym z jakim miałem doczynienia to ST7 więc moje doświadczenie jest bardzo małe. Zastanawiałem się nad ARM7 ale chyba jego możliwości są zbyt wielkie żeby wykozystywać go do mojego urządzenia i chyba o wiele prostszym będzie zastosowanie AVR. Może mi ktoś pomóc w wyborze? Niestety nie wiem jakie przeszkody mnie napotkaja i który mikro będzie najlepszy do rozwiązania wszystkich problemów związanych z moim urządzeniem. Ważna jest też łatwość progrmowania. Jestem początkującym w tej dziedzinie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pi-Vo
Moderator
Moderator
Posty: 145
Rejestracja: 30 wrz 2003, o 15:20
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: Pi-Vo » 12 kwie 2008, o 12:10

Woltomierz na mikrokontrolerze?Przed kontrolerem trzeba zastosować przetwornik true RMS, np AD http://www.analog.com/en/subCat/0,2879, ... 5F,00.html
Resztę może zrobić kontroler z przetwornikiem AD.

choina
-
-
Posty: 13
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 12:32
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław

Postautor: choina » 12 kwie 2008, o 12:18

A mógłbyś jakoś jaśniej mi to opisać?

Awatar użytkownika
Pi-Vo
Moderator
Moderator
Posty: 145
Rejestracja: 30 wrz 2003, o 15:20
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: Pi-Vo » 12 kwie 2008, o 12:29

Żeby zmierzyć wartość Tru RMS trzeba ją przetworzyć na napięcie stałe.Do tego są te przetworniki.Co prawda da się to zrobić metodą cyfrową, już w kontrolerze, ale jak ?Na to może ktoś odpowie ale nie sądzę.

choina
-
-
Posty: 13
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 12:32