Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Projekt wzmacniacza. Zrobimy to razem?

Moderatorzy: Jacek Bogusz, Moderatorzy

cienkizanalogu
-
-
Posty: 5
Rejestracja: 19 mar 2005, o 13:43
Lokalizacja: Wroc

Projekt wzmacniacza. Zrobimy to razem?

Postautor: cienkizanalogu » 19 mar 2005, o 14:05

Mam pewien problem. Jestem studentem EITu. Trochę się rozczarowałem, bo tam się wszystko wokół analogówki dziecje, "druty", "magnesy", te sprawy... A ja, jak mam się do analogu zabierać dostaję gęsiej skórki...

A teraz mam projekt z układów elektronicznych. Wzmacniacza na tranzystorach, o parametrach, jakie zaraz podam. O ile moje, wydawać by się mogło, skomplikowane projekty, oparte na mikrokontrolerach pokazują się w prasie elektronicznej, o tyle jeśli chodzi o analogówkę, to zupełnie odpadam. No i mam doła. Wiedza przekazywana w ramach wykładów, jest można powiedzieć, śmieszna i bezużyteczna. Macie może jakieś e-booki, albo skany, które mogłyby mi pomóc? A może wspólnie, na forum zrobimy ten projekt? Przy okazji pozostali forumowicze, jeśli tylko zechcą, nauczą się? Taka jest moja propozycja. A mi to przy okazji trochę skórę uratuje.


Wzmacniacz ma następujące parametry:

• sprzężenie zwrotne równoległe
• pierwszy stopień wzmocnienia: tranzystor NPN, w układzie wspólnej bazy.
• drugi stopień wzmocnienia: tranzystor PNP, w układzie wspólnego emitera.
• rezystancja obciążenia Rl = 6,8 k Ohm
• rezystancja generatora Rg = 1 k Ohm
• napięcie wyjściowe Uwy = 4 V
• wzmocnienie napięciowe Kusk = 50 dB
• częstotliwość dolna fd = 100 Hz
• częstotliwość górna fg = 500 kHz
• grupa tranzystorów C

To jak? Dacie radę mi jakoś pomóc?

Załączam pozdrowienia.
Strudzony student.

janek11389
-
-
Posty: 682
Rejestracja: 5 cze 2004, o 10:57

Postautor: janek11389 » 19 mar 2005, o 18:57